Добрый день, товарищи.
Многие из вас знают, но, напомню, что среди множества устройств в сфере так называемой носимой электроники есть ряд совершенно удивительных и перспективных решений. Одно из них — это браслет MYO от Thalmic Labs, который распознает движения жестов по мышечным сокращениям и по BT4.0 работает хоть с компьютерами, хоть с телевизорами.
Оформил предзаказ на финальное устройство (не devkit) чуть ли не год назад, а на днях получаю веселое письмо
Hi there,
We truly appreciate your interest in the Myo armband and would like to thank you for placing a pre-order with Thalmic Labs. However, we regret to inform you that due to importation restrictions in Russia for a variety of products, including the Myo armband, we are no longer able to ship your Myo pre-order into Russia. Should this situation change we will look to begin shipping into Russia again, but it is unfortunately not possible at this time.
As a result of these restrictions, as of Monday, December 15th, your pre-order will be canceled. Also, please note that we have not yet charged your credit card and the cancellation will erase your payment details from our system.
Our sincerest apologies about any inconveniences this may cause and if you have any inquiries or concerns, please feel free to contact us at support@thalmic.com
Молодцы. Мало того, что стоимость устройства для меня уже выросла из-за разницы курса, так теперь меня и подарка себе любимому лишат на НГ.
Я решил уточнить:
… So, i'm very interested to understand and will share that information among the it society members in Russia.
What exactly caused the restrictions? Sanctions? Your company policy changes? What documents could prove that very sad fact?Please, the more information i receive the less questions there will be.
Be so kind, give me more details.
Через пару дней получаю не очень информативное письмо:
Thalmic has been in touch with the Russian officials in Canada and they have confirmed that we are not allowed to ship the Myo armband to individuals in Russia. We have requested an official statement to provide additional information to our Russian customers and currently await that information.
We sincerely apologize for this situation.
Я все еще жду конкретики, но у же ясно, что в ближайшее время прямыми поставками себя не порадуешь. Остается искать посредников здесь или в той же Канаде, кто желает с небольшим наваром порадовать товарищей из России таким долгожданным и интересным подарком.
Никто не поможет? Наших же много по миру.
Всех с наступающим.
Автор: Venikov